5 Mayıs 2010 Çarşamba

Yeni Baskı Aleti ve Üretimi İki Katına Çıkartmak

Peynir yapımına biraz ara verdim. Bunun sebebi üretimi iki katına çıkartmak için hazırlığa girmem oldu. Merak etmeyin peynir yapmayı bırakmıyorum. Elimdeki kazan ve baskı aleti ile diğer ufak tefek şeyleri sattım. 19 litrelik yeni bir kazan aldım bile. Belki biraz daha da büyük bir kazan ileride alacağım. Üretimi arttırmaya çalışırken en büyük problem peynir baskı aleti çıktı. Baskı aleti peynir hacmi büyüdüğü ve daha yüksek ağırlıklara ihtiyaç duyduğu için güçlü bir şey olmalı.

Araştırmalarım sonucu Amerika'da, San Francisco kentinde yaşayan ve http://www.cheeseforum.org/ müdavimlerinden Cartier isimli üyenin garajında peynir baskı aleti yapıp sattığını öğrendim. Bu aletin özelliği bir pnömatik silindir barındırması ve peynire her zaman aynı baskıyı uygulayacak kapasitede olması. Yani peyniri kilogram ile değil psi ile basıyor. Tabii birde kompresör yada dalış hava tankı gibi bir hava kaynağına ihtiyacım var.


Ancak bu aletin posta masrafları fiyatı ile aynı miktarda, Amerika'dan Avustralya'ya toplam 1000$ civarında masrafı olacaktı. Bunun yerine acaba bu aleti kendi imkanlarımla yapabilir miyim diye araştırdım. Pnömatik silindir ve gerekli alet edevat için bir firma buldum ve oldukça da hesaplı. Paslanmaz çelik gövde için de başka bir firmadan istekte bulundum. Sanırım yarı fiyatına çıkartacağım.

Altta görülen plastik kısım ise HDPE denilen ve gıda sektöründe kullanılan bir tür materyal. Bazı kesme tahtaları bu materyalden üretiliyor. İnternette bulduğum bir firma da bu HDPE kısmını yapıyor.

Geriye kalıpları bulmak kaldı. Bunun içinde Kanada'dan başka bir firma imdadımıza yetişti ve CM111 isimli kalıbı yakında alacağım. Yada çelik gövdeyi yapan demircide aynı materyal varsa ölçülerini verip yaptırtacağım.

Aşağıdaki resimler evde peynir yapan artizan peynirciler tarafından yapılmış baskı aletlerini gösteriyor. Benimkide bunlara benzer olacak.


Bir kaç hafta içerisinde bitecek sanırım. O zaman resimleri yayınlarım.

Buzdolabı
Diğer bir konuda peynir dolabı. Elimdeki şarap dolabı ufak ve zaten rutubet ile ilgili sorunlarım var. İkinci el bir buzdolabı satın alıp modifiye ederek 10 ile 12 derece arasında çalışmasını sağlayacağım. Bu iş içinde Arduino denilen devreden ve ek olarak ısı ve nemi ölçecek SHT15 sensöründen yararlanacağım. Hatta bu devreye ek olarak üretilen web sunucusunu da satın alarak internetten ısı ve nemi takip edebilirim. Birde kamera koysam mı acaba?
Arduino, eklenecek röleler ile yüksek voltajlı (220v) cihazları açıp kapatabiliyor. Böylece hem buzdolabını hemde nem cihazını kontrol edebileceğim.

Tüm masrafı karşılamak için gitarlarımdan bir tanesini satılığa çıkardım. Umarım yakında satılır ve yeni aletlerimize kavuşuruz.

Bol peynirli günler dilerim.