17 Ocak 2012 Salı

Peynir Kültürü Zararlı Mı?

Gezinirken şu yazıya rastladım. Peynir kültürlerinin zararlı olduğunu söylemiş ve ardından MSG'nin zararlarından bahsetmiş. Sorun yazıyı yazan kişinin klasik bir internet okuyucusu olması mıdır, yazıları kopyala/yapıştır yöntemi ile hazırladığı mıdır veya yazıyı destekleyecek hiç bir bilimsel kaynak göstermemesi midir, ben çözemedim.

Zaten bilinçli bir kişi için sorun oluşturmuyor bu yazı. Ama ya diğerleri?

Ayrıca yazıyı okuyan kişiler yoğurdun şirden mayası ile yapılacağını zannedebilir. Yazının zaten bir düzeni de yok. Boş bir portalı doldurmak için yazıldığı belli.

Peynir kültürleri laktobasili adı verilen pek çok bakteriden ve diğer maya ve aroma verici bakterilerden oluşur ve sağlığa hiç bir zararı yoktur. (Böyle bir yazı yazdığıma daha henüz inanamıyorum ama bunu bir görev bilip siz okuyucular için bu yanlışı düzeltmem lazım.) Kaynağı süt, şirden mayası ve tuz olan peynirin binlerce çeşidi olmasını nasıl açıklardık yoksa. Çiğ süt içinde pek çok yararlı bakteri vardır. Bunların bir kısmı probiyotik yani sindirim sistemine yerleşip bize yardımcı olan bakterilerdir. (Halen daha buna zaman harcayıp yazdığıma inanamıyorum).

Neyse ya, evet, siz yemeyin kültürlü peynirleri. Bırakın almayın bile. Hepsini ben alıcam, ben yiycem, oh afiyet olsun :-)))